Zoek
zomervakantie

Eindelijk vakantie!

Hey allemaal!

Welkom bij weer een nieuwe blog van mij. Ik heb nu eindelijk vakantie en dus ook de tijd en vooral de rust om te schrijven.

Schooljaar afgerond

Begin deze maand heb ik mijn laatste deadlines ingeleverd, mijn cijfers teruggekregen en daarmee mijn 4e studiejaar afgerond.
Een deel van de vakken uit dit jaar heb ik al gehaald, daarom begin ik volgend schooljaar met een voordeel. Ik kan helaas nog niet meteen aan mijn stage B beginnen, omdat ik stage A nog niet heb afgerond. Ik heb nog niet genoeg uren gemaakt en heb een 5.0 voor mijn eindobservatie omdat ik één competentie nog niet voldoende heb laten zien. Gelukkig heb ik een feedback gekregen van mijn stagementor en stagebegeleider waar ik echt iets aan heb en kan ik volgend schooljaar nog een paar maanden knallen om mijn stage af te ronden.

Toch ben ik tevreden als ik op het afgelopen schooljaar terugkijk. Door persoonlijke omstandigheden haalde ik aan het begin van het jaar hele lage cijfers, en sloot ik het jaar af met hele mooie voldoendes. Ik kan daarom nu echt gaan genieten van mijn zomervakantie.

Beste begin van mijn zomervakantie

Dit jaar begon mijn zomervakantie beter dan ooit. 7 juli 2022 ging ik namelijk samen met moeder en mijn zus Aukje naar Ed Sheeran in Gelsenkirchen, Duitsland. Dit was onze eerste grote activiteit als ‘nieuw’ kleiner gezin en zo gaaf!! Ik heb enorm hard meegezongen, gedanst en vooral met kippenvel en tranen in mijn ogen alles in me opgenomen. Het was echt heel indrukwekkend. Ik wilde al 3 jaar lang zo graag naar Ed Sheeran en nu was het eindelijk zover. 25 september 2021 was de dag van de ticketverkoop en heb ik in de bus onderweg naar MudMasters op mijn telefoon de tickets weten te bemachtigen. Dit was nogal stressvol, omdat er een lange wachtrij was en je van tevoren een account moest hebben. In Nederland konden we geen kaartjes krijgen (mijn zus en ik waren telefonisch in overleg en zij probeerde het op haar laptop), maar in Duitsland is het me wel gelukt.

Het was wel even wennen om na Corona weer met zoveel mensen in een ruimte te zijn, het was in een voetbalstadion. Ik had verschillende oordopjes meegenomen om overprikkeling (en gehoorschade) tegen te gaan. Voorafgaand aan het concert liepen we wat rond en stonden we in de rij om wat drinken te halen, ik koos er toen voor om mijn Loops oordopjes te dragen. Ik merkte dat dit overprikkeling echt heeft voorkomen en zou ze iedereen aanraden. Het enige ‘nadeel’ is dat ik mijzelf niet kon horen en dus wat harder praatte dan gewoonlijk, ik merkte dit zelf niet, maar mijn moeder en zus wel.

Op zomervakantie met vriendinnen

Na het concert had ik een weekendje om bij te komen, 11-13 juli ging ik op vakantie met mijn beste vriendinnen. We reisden met onze fietsen in de trein, zodat we meer bewegingsvrijheid hadden. Niet overal waar we naartoe wilden reed openbaar vervoer. We sliepen in een een b&b in Bergen. Van daar uit hebben we een dag in Alkmaar besteed. We liepen door de stad en zijn later op een bankje neergestreken om een spelletje te spelen. Mijn vriendin Anja had een spreekwoordenkwartet meegenomen, dit was heel leuk en leerzaam. Er waren veel spreekwoorden  die we nog niet kenden en hiervan stond de uitleg en herkomst ook op de kaartjes. Daarna hebben we lekker gegeten en zijn we terug naar de b&b gefietst.
De volgende dag was een actievere dag, we hebben bij elkaar zo’n 2 uur op de fiets gezeten. Eerst zijn we naar de Schoorlse duinen gefietst. Hier maakten we een wandeling en wat foto’s, waarna we weer terug fietsten. ‘s Middags zijn we naar het strand in Bergen aan Zee gefietst. Het was een vermoeiende dag.

De laatste dag bleven we in Bergen. Na een warme lunch reisden we terug naar huis. Ik vond het heel gezellig, maar genoot er ook enorm van om weer thuis te zijn. Tijdens deze vakantie merkte ik hoe belangrijk rust en tijd voor mezelf eigenlijk is. Ik had wel een eigen slaapkamer, maar toch zit je in zo’n appartement constant op elkaars lip. Ik vond het moeilijk om te blijven communiceren met mijn vriendinnen, te delen hoe ik me voelde en waar ik behoefte aan had. Dit is dus een aandachtspuntje voor mij.

Verdere vakantieplannen

Wat ik zo leuk vind van deze zomervakantie, is dat deze over meerdere maanden is uitgesmeerd. Begin deze maand ben ik met mijn vriendinnen een paar dagjes weggeweest. 31 juli tot begin augustus gaan mijn moeder en ik samen naar Zoutelande, heerlijk uitwaaien en genieten aan zee. Bijkletsen en gezellig samenzijn, zin in! Maar dit is nog niet alles, 15-18 augustus gaan Peter en ik eindelijk op vakantie buiten Nederland. We nemen namelijk de trein naar Antwerpen. In 2019 ben ik hier al 1x geweest met mijn studievereniging, ik kan niet wachten om samen nog meer van deze mooie stad te ontdekken. Tot slot gaan Peter en ik begin september met zijn ouders mee naar een Landal Greenparcs huisje vlakbij Apeldoorn. We zijn nog nooit samen met zijn ouders weggeweest en ook hier heb ik nu al zin in.

De zomervakantie is gelukkig nog lang niet afgelopen, ik heb eerst nog tijd nodig om bij te komen van die vreselijke hitte van afgelopen week. Ik wens jullie een hele fijne zomervakantie. Tot volgende maand!x